برخی اصحاب در کلام پیامبر
اهانت به نمادهای برادران اهل سنت از جمله اتهام زنی به همسر پیامبر اسلام [عایشه] حرام است. این موضوع شامل زنان همه پیامبران و به ویژه سید الانبیاء پیامبر اعظم -حضرت محمد(ص) -می شود.
اینجا موضوع اصلی تقیه نیست...موضوع اسلام است. وحدت ما موجب بقای ان و اختلاف شدید ما موجب فنای ان است...

انسان های شیعه امروز را چطور میبینید؟

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان انا شیعی و اخی سنی و آدرس http://i-am-muslim-too.loxblog.com/ لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 10
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 10
بازدید ماه : 10
بازدید کل : 3536
تعداد مطالب : 21
تعداد نظرات : 3
تعداد آنلاین : 1

ساعت فلش مذهبی

پاتوق عمارها

مهدویت امام زمان (عج)

آمار مطالب

کل مطالب : 21
کل نظرات : 3

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 10
باردید دیروز : 0
بازدید هفته : 10
بازدید ماه : 10
بازدید سال : 67
بازدید کلی : 3536
برخی اصحاب در کلام پیامبر

برخی با توجه به اینکه قوام مذهبشان به دروغگویی و تبرئه برخی صحابه و عادل دانستن همه ی آنهاست شیعیان را مورد هجوم قرار داده  و اگر کسی به آنها کوچکترین بی احترامی بکند، حکم کفر او را صادر می کنند و او را خارج از دین می دانند.

اینک ببینیم نظر پیامبر در مورد برخی صحابه از کتب اهل سنت چیست...

نفرین صحابه توسط پیامبر!

صحیح مسلم از قول عایشه نقل مى کند که پیامبر اکرم دو تن از صحابه را نفرین کردند.

صحیح مسلم، کتاب البر و الصلة و الآداب، باب من لعنه النبی أو سبه أو دعا علیه، حدیث اول 4 / 2007).

 آیا با وجود نفرین پیامبر براى صحابه، باز هم لعن هر یک از صحابه را که نوعى نفرین است گناهى بزرگ و احیانا موجب کفر و مهدور الدم شدن مى دانید؟

امام بخاری در کتاب « صحیح بخاری » حدیثی را از أبوهریره نقل می کند که:« أبوهریرة می گوید: رسول خدا- صلی الله علیه و آله- فرمودند: ...( در روز قیامت ) در حالیکه من ( در کنار حوض ) ایستاده ام گروهی که من آنها را می شناسم می آورند سپس مَلَکی از ملائکه الهی خطاب به آن گروه می گوید؛ به طرف من بیایید! من ( پیامبر- صلی الله علیه و آله- ) به مَلَک می گویم: آنها را کجا می بری؟می گوید: قسم به خدا آنها را بسوی آتش می برم.می پرسم: مگر آنها چه کرده اند؟می گوید: آنها بعد از تو مُرتَد شدند ( از دین برگشتند ) و به گذشته تاریک خود بازگشتند ( کنایه از اینکه به حالت گذشتگان خود که همان کُفر جاهلیّت بوده برگشتند )!!!سپس گروه دیگری را  می آورند که آنها را نیز می شناسم و آنها را نیز بسوی آتش می برند و زمانیکه از علت دوزخی شدن آنان می پرسم آن مَلَک در جواب می گوید:آنها بعد از تو مُرتَد شدند ( از دین برگشتند ) و به گذشته تاریک خود بازگشتند ( کنایه از اینکه به حالت گذشتگان خود که همان کُفر جاهلیّت بوده برگشتند )!!!و من گمان نمی کنم که آنها از آتش نجات پیدا کنند مگر مقدار قلیل و اندکی از آنها »!!!( صحیح البخاری(دارالقلم- بیروت1407ه.ق)- المجلد الرابع- الجزء الثامن- کتاب الرقاق- باب فی الحوض- ص506- حدیث1444 /نرم افزار المکتبه الشامله- صحیح البخاری(مصدر الکتاب : موقع وزارة الأوقاف المصریة)- کتاب الرقاق- باب فی الحوض- جزء21- ص493.)

مصادری دیگر در مورد این حدیث:

( صحیح بخاری، ج7، ص206)

(صحیح بخاری، ج7، ص208، ح6587، کتاب الرقاق)

حال با توجه به این حدیث، که در معتبرترین کتاب اهل سنت نقل شده آن هم از جناب أبی هریرة که اهل سنت برای آن عظمت خاصّی قائل هستند، سوال ما این است که: براستی چرا اهل سنت تمامی صحابی پیامبر- صلی الله علیه و آله- را عادل می دانند و اگر کسی به آنها کوچکترین بی احترامی بکند، حکم کفر او را صادر می کنند و او را خارج از دین می دانند و ...؟همین حدیث به تنهایی عدالت اصحاب و حدیث اصحابی کالنجوم را ابطال میکند.

 

اعتراف صحابی به بدعت گذاری

حَدَّثَنِی أَحْمَدُ بْنُ إِشْکَابَ، حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ فُضَیْلٍ، عَنِ العَلاَءِ بْنِ المُسَیِّبِ، عَنْ أَبِیهِ، قَالَ: لَقِیتُ البَرَاءَ بْنَ عَازِبٍ رَضِیَ اللَّهُ عَنْهُمَا، فَقُلْتُ: " طُوبَى لَکَ، صَحِبْتَ النَّبِیَّ صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ وَبَایَعْتَهُ تَحْتَ الشَّجَرَةِ، فَقَالَ: یَا ابْنَ أَخِی، إِنَّکَ لاَ تَدْرِی مَا أَحْدَثْنَا بَعْدَهُ "(الکتاب: صحیح البخاری ج5ص125،المؤلف: محمد بن إسماعیل أبو عبدالله البخاری الجعفی،المحقق: محمد زهیر بن ناصر الناصر،الناشر: دار طوق النجاة (مصورة عن السلطانیة بإضافة ترقیم ترقیم محمد فؤاد عبد الباقی)،الطبعة: الأولى، 1422هـ،عدد الأجزاء: 9)

براء بن عازب را ملاقات کردم و گفتم: خوشا به حالت! تو صحابه پیامبر(ص) بودی و در زیر شجره رضوان با پیامبر(ص) بیعت کردی، براء بن عازب گفت: ای برادر زاده ام! تو نمی دانی که ما صحابه، چه بدعت هایی بعد از پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) گذاشتیم.

وقال سعید بن منصور، حدثنا خلف بن خلیفة، عن العلاء بن المسیب، عن أبیه، عن أبی سعید، قلنا له: هنیئا له برؤیة رسول اللَّه صلّى اللَّه علیه وسلم وصحبته: قال: إنک لا تدری ما أحدثنا بعده.(الإصابة لإبن حجر، ج3، ص67)

گوارا باد بر تو که پیامبر (ص) را دیدی و صحابه او بودی! گفت: ای برادرم! تو نمی دانی که ما صحابه چه بدعت هایی بعد از پیامبر(ص) گذاشتیم. - تاریخ مدینة دمشق لإبن عساکر، ج20، ص391- الکامل لإبن عدی، ج3، ص63

 

بت پرستی صحابه بعد از اسلام!

حَدَّثَنَا سَعِیدُ بْنُ عَبْدِ الرَّحْمَنِ المَخْزُومِیُّ قَالَ: حَدَّثَنَا سُفْیَانُ، عَنْ الزُّهْرِیِّ، عَنْ سِنَانِ بْنِ أَبِی سِنَانٍ، عَنْ أَبِی وَاقِدٍ اللَّیْثِیِّ، أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ لَمَّا خَرَجَ إِلَى حُنَیْنٍ مَرَّ بِشَجَرَةٍ لِلْمُشْرِکِینَ یُقَالُ لَهَا: ذَاتُ أَنْوَاطٍ یُعَلِّقُونَ عَلَیْهَا أَسْلِحَتَهُمْ، فَقَالُوا: یَا رَسُولَ اللَّهِ، اجْعَلْ لَنَا ذَاتَ أَنْوَاطٍ کَمَا لَهُمْ ذَاتُ أَنْوَاطٍ، فَقَالَ النَّبِیُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ: " سُبْحَانَ اللَّهِ هَذَا کَمَا قَالَ قَوْمُ مُوسَى {اجْعَلْ لَنَا إِلَهًا کَمَا لَهُمْ آلِهَةٌ} [الأعراف: 138] وَالَّذِی نَفْسِی بِیَدِهِ لَتَرْکَبُنَّ سُنَّةَ مَنْ کَانَ قَبْلَکُمْ ": هَذَا حَدِیثٌ حَسَنٌ صَحِیحٌ [ص:476] وَأَبُو وَاقِدٍ اللَّیْثِیُّ اسْمُهُ الحَارِثُ بْنُ عَوْفٍ وَفِی البَاب عَنْ أَبِی سَعِیدٍ، وَأَبِی هُرَیْرَةَ  [حکم الألبانی] : صحیح

( سنن الترمذی ت شاکر باب ما جاء لترکبن سنن من کان قبلکم ج4 ص475)

 

اصحاب و تبعیت از یهود و نصاری!

 حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ عَبْدِ العَزِیزِ، حَدَّثَنَا أَبُو عُمَرَ الصَّنْعَانِیُّ، مِنَ الیَمَنِ عَنْ زَیْدِ بْنِ أَسْلَمَ، عَنْ عَطَاءِ بْنِ یَسَارٍ، عَنْ أَبِی سَعِیدٍ الخُدْرِیِّ، عَنِ النَّبِیِّ صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ، قَالَ: «لَتَتْبَعُنَّ سَنَنَ مَنْ کَانَ قَبْلَکُمْ، شِبْرًا شِبْرًا وَذِرَاعًا بِذِرَاعٍ، حَتَّى لَوْ دَخَلُوا جُحْرَ ضَبٍّ تَبِعْتُمُوهُمْ»، قُلْنَا: یَا رَسُولَ اللَّهِ، الیَهُودُ وَالنَّصَارَى؟ قَالَ: «فَمَنْ»(صحیح البخاری ج9 ص103،المؤلف: محمد بن إسماعیل أبو عبدالله البخاری الجعفی،المحقق: محمد زهیر بن ناصر الناصر،الناشر: دار طوق النجاة (مصورة عن السلطانیة بإضافة ترقیم ترقیم محمد فؤاد عبد الباقی)،الطبعة: الأولى، 1422هـ،عدد الأجزاء: 9)

ابوسعید خدری می گوید:رسول خدا(ص)فرمود:به درستی که وجب به وجب و ذراع به ذراع روش کسانی که قبل از شما بودند را پیروی خواهید کرد،اگر چه داخل لانه سوسماری رفته باشند!گفتیم یا رسول الله! منظورت یهود و نصاری است؟فرمود:پس کی؟

 

 قاسم عبداللهی

 

 

 



تعداد بازدید از این مطلب: 102
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:



عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود